Helseforsikring leveres av ERGO Forsikring
Storebrand Helseforsikring har endret navn til ERGO Forsikring, og ERGO Forsikring har overtatt helseforsikringen tilknyttet Akademikeravtalen. Selve helseforsikringen, vilkårene og servicen er den samme som før navneendringen.
ERGO er eneeier
Navneendringen skjedde fordi ERGO kjøpte Storebrands eierandel i Storebrand Helseforsikring og er eneeier av selskapet.
Selv om navnet og merkevaren er endret, er selskapet fortsatt den samme leverandøren av helseforsikring som du kjenner fra tidligere. For deg som kunde er det ikke noen praktiske forskjeller – alt fungerer som før.
Nytt navn, nye farger – samme helseforsikring
Dette er justeringene:
- «Bli frisk»-appen har fått et nytt design med oppdaterte farger, men funksjonaliteten er den samme.
- Ved årsfornyelsen av forsikringen din, vil det nye navnet ERGO Forsikring, være synlig i forsikringsavtalen.
- Fakturaer vil bli sendt fra ERGO Forsikring.
- ERGO har lansert en ny nettside. Besøk den her.
Ofte stilte spørsmål
-
Du som er forsikringskunde i Storebrand helseforsikring trenger ikke å gjøre noe. Dine nåværende forsikringer i Storebrand Helseforsikring vil fortsette som før.
Det nye navnet, ERGO Forsikring, vil være synlig i forsikringsavtalen din ved årsfornyelse.
-
Ja, du må laste ned den nye appen fra App Store. Du vil informeres så snart appen er oppdatert med endringene.
-
Dine nåværende forsikringsvilkår i Storebrand Helseforsikring vil fortsette på tilsvarende vilkår etter navnebyttet til ERGO Forsikring, og du som kunde vil derfor ikke merke noen endringer som følge av navnebyttet. Ved automatisk fornyelse av forsikringer vil det nye navnet fremkomme av forsikringsavtalen.
-
Pågående behandlinger fortsetter som tidligere. Du finner dine pågående og tidligere behandlinger under «Meg» og «Min historikk» i Bli Frisk-appen.
-
Fremover er det ERGO Forsikring som besvarer dine spørsmål knyttet til din helseforsikring.
I Bli frisk-appen, under din profil, kan du kontakte ERGO Forsikring gjennom meldingstjenesten. Du kan også kontakte kundeservice på telefon 22 31 13 30 (valg 1) eller sende e-post til infohelse@ergo.noDersom du ønsker å kontakte helpline, kan du ringe
80 08 33 13 -
Ja, det er ingen endringer i behandlingene, og du vil få den samme hjelpen som før.
Nummeret til helpline er fortsatt 800 83 313
-
Storebrand Helseforsikring var tidligere eid av ERGO International AG og Storebrand ASA med 50 prosent eierandel hver. Den 21. september 2023 ble det offentliggjort at ERGO International AG var enige med Storebrand ASA om et oppkjøp av deres eierandel, slik at ERGO International AG ble eneeier av Storebrand Helseforsikring.
Oppkjøpet er formelt godkjent av Finanstilsynet og ble gjennomført den 2. april 2024.
Storebrand vil fortsette som distributør av helseforsikringen.
Om ERGO
ERGO International AG er et datterselskap av ERGO Group, som er et av de største forsikringskonsernene i Tyskland og Europa. ERGO International står for den internasjonale virksomheten i konsernet og er representert i mer enn 25 land over hele verden. Konsernet er under eierskap av Munich Re.
ERGO har siden 1997 vært 50 prosent eier av Storebrand Helseforsikring i fellesskap med Storebrand ASA.
For mer informasjon om ERGO Group og deres internasjonale virksomhet, kan du besøke ergo.com.
Kontaktinformasjon helseforsikring