I samarbeid med Lenke til forsiden
Illustrasjonsfoto: hund som sover

Forsikringstilbud til medlemmene våre

Som medlem i |FORENINGEN| får du svært gode priser og betingelser på forsikringer i Storebrand.

Personlige medlemmer

Bedrifts­medlemmer

Bedriftens ansatte

Forsikring for personlige medlemmer

  • De kollektive produktene merket A+ er spesialforhandlet med særlig gode priser og vilkår.
  • Du får 30 prosent rabatt på Storebrands ordinære pris på private skadeforsikringer. Har du minst tre forsikringer, øker rabatten til 35 prosent på private skadeforsikringer. Kjøper du direkte på nett, får du i tillegg 10 prosent nettrabatt.

Viktig! For å få riktig pris, må du bestille forsikringene via lenkene på denne siden.

Fornyelse 2025

Se beskrivelse av endringene som gjelder fra 1. januar 2025. 

Forsikring for bedriften og de ansatte

Når bedriften er medlem av |FORENINGEN|, får du god pris på forsikringer som dekker både bedriften og de ansatte.

  • De kollektive produktene merket A+ er spesialforhandlet med særlig gode priser og vilkår.
  • Du får 15 prosent rabatt på utvalgte forsikringer for bedriften og de ansatte.

Viktig! For å få riktig pris, må du bestille forsikringene via lenkene på denne siden.

Spørsmål om avtalen

  • En kollektiv forsikring er en gruppeforsikring, der forsikringen er tegnet av et fellesskap (les: forening) på vegne av medlemmene i fellesskapet. Foreningen er forsikringstaker, og medlemmet er forsikret.

    En kollektiv forsikring vil som regel ha færre individuelle valgmuligheter, men mye rimeligere pris. Prisen er rimeligere grunnet standardiserte vilkår og ytelser. Med en kollektiv forsikring får du for eksempel ikke mulighet til å velge egenandeler og erstatningssummer selv. Du må velge fra noen forhåndsdefinerte alternativer.

    En individuell forsikring er en forsikringsavtale inngått mellom deg og forsikringsselskapet direkte. Du vil være både forsikringstaker og forsikret. Disse forsikringene blir også ofte kalt 'private skadeforsikringer'. Gjennom avtalen med |FORENINGEN| får du Storebrands beste priser allerede fra første private skadeforsikring.

  • Du kan flytte forsikringene dine når som helst i løpet av året. Merk at du trolig har 30 dagers oppsigelsestid der du har forsikringene dine i dag.

    Har du forskuddsbetalt forsikringen for en lengre periode, får du tilbakebetalt resterende beløp fra ditt gamle forsikringsselskap. Kjøper du forsikringer her fra denne siden, kan Forsikringskontoret hjelpe deg med å si opp eksisterende forsikringer.

  • Du har alltid tilgang til dine forsikringer kjøpt gjennom foreningen på 'Mine sider'.

    I toppmenyen ser du en egen 'Logg inn'-knapp. Bruk denne, så kommer du rett til riktig sted.

  • I toppmenyen ser du en egen 'Meld skade'-knapp. Her finner du all informasjon du trenger for å kunne melde fra om ulykker og skader ligger på denne siden.

  • De kollektive forsikringene er skreddersydd til |FORENINGEN|, og du får bedre pris enn du ville fått på tilsvarende individuelle forsikringer. Du får også rabatterte priser på private skadeforsikringer. En avtale om prisregulering skal sikre at prisene over tid er riktige.

    Nyhetsbrev fra Akademikerne Pluss
    Nyhetsbrevet holder deg oppdatert om gode tilbud og nyheter om dine medlems­fordeler.

    Meld deg på nyhetsbrevet

    Til Akademikerne Pluss

Spørsmål om faktura

  • Du får automatisk tilbud om avtale om eFaktura og AvtaleGiro når du betaler din faktura i nettbanken. Referansenummeret ditt er kundenummeret ditt. Kundenummeret står på fakturaen og i forsikringsbeviset som du finner på 'Mine sider'.

    NB! eFaktura og AvtaleGiro for foreningsforsikringer kan kun opprettes i medlemmets navn.

  • Ja, du kan velge mellom årlig, halvårlig, kvartalsvis eller månedlig. Kontakt forsikringskontoret ditt for å velge det som passer best for deg.

  • Det går selvfølgelig helt fint.

    Du får oversikt over alle dine private og kollektive forsikringer samme sted. Logg inn på 'Mine sider'.

  • Hvis du har flere forskjellige betalingsterminer på forsikringen din, kan forklaringen være at du har betalt for en annen termin enn den som har forfalt. Ta kontakt med Forsikringskontoret, så finner vi ut av det.

  • Ønsker du å gjøre endringer på forsikringsavtalen din, må du kontakte oss. Vi hjelper deg å endre og sender deg en ny faktura. Du kan ikke selv redusere beløpet.