Møt våre modige veivisere

Vi har mange dyktige medarbeidere i Storebrand. Her møter du noen av dem som forteller hva de gjør i sin rolle og hvorfor de gleder seg til å gå på jobb hver dag. Sammen skaper vi en fremtid å glede seg til.

Hvordan er det å jobbe i Storebrand?

Hør noen av våre medarbeidere fortelle hvordan det er å jobbe hos oss. 

Rushanth

Aisha

Ida

Kitty

Tore Jørgen

Magnus_528x.jpg

Magnus Solberg

  • Jeg er fagleder for de mer "ikke-tekniske" aspektene av informasjonssikkerheten i konsernet. I store trekk innebærer det at jeg jobber med tre hovedområder: Styringssystemet for informasjonssikkerhet (som er et internkontrollverktøy, ikke et datasystem), sikkerhetskultur, sikkerhetsoppfølging og -revisjoner både internt og eksternt. Dette er formidable og til tider svært komplekse oppgaver, men heldigvis har jeg et lite team med fantastisk kompetente og engasjerte kollegaer!

    Du har jobbet i Storebrand tidligere, var borte en liten stund og valgte å komme tilbake. Hvorfor Storebrand? 
    Den etter hvert litt slitte Toyota RAV4-en min bærer fremdeles valgspråket til Toyota Drammen på bilskiltet: Trygg og spennende. Jeg pleide å synes at dette var rimelig teit – er ikke de to ordene nærmest som antonymer å regne? Etter hvert har det gått opp for meg at det er nettopp derfor jeg stortrives! Storebrand er en trygg arbeidsplass der "alt er på stell", der vi ikke bare er ansatte, men medarbeidere og medmennesker.  Storebrand har også en forretningsfilosofi med bærekraft i sentrum som jeg synes jeg kan stå for, og som gjør meg motivert til å gjøre mitt beste for å støtte konsernet til å nå sine mål. Samtidig er det spennende å bli møtt av stadig nye utfordringer og problemer som må løses, med stor frihet til å finne veien selv!

    Hva er bærekraft for deg?
    I fagsammenheng har bærekraft en spesiell betydning. I et gjennomdigitalisert, globalt samfunn er godt personvern og god informasjonssikkerhet sentralt for å sikre en bærekraftig utvikling. Hvis vi ønsker å høste godene av, og bevare tilliten til digitaliseringen, er vi 100% avhengig av å ta ansvar for de informasjonsverdiene og de persondataene vi forvalter. Gjør vi ikke dette bidrar vi til at f.eks. kriminelle organisasjoner vokser, at de med onde hensikter kan påvirke folkeopinionen, og at enkeltpersoner kan bli skadelidende gjennom svindel og identitetstyveri. Det er mye på spill, og alle har et ansvar for bærekraft – enten det er "digitalt" eller i "den virkelige verden".

Jorun-Nymo---UX-designer 528x.jpg

Jorun Nymo

  • Jeg jobber med kundeinnsikt, brukeropplevelser og design i et tverrfaglig team i Stavanger. Hovedfokuset for tiden er re-design av kundeportalen for sparing og investering, noe jeg synes er veldig spennende å jobbe med!

    Jeg vokste opp i en «håndverksfamilie», og har hele livet hatt kreative prosjekter på gang. Estetikk og skaperglede var noe jeg ønsket å ta med meg videre inn i voksenlivet, som startet på en foto- og designlinje på folkehøgskole. Senere gikk turen til Australia, hvor jeg tok bachelor- og mastergrad i design, samtidig som jeg prøvde meg på frilandslivet ved siden av. Jeg har nå jobbet i godt over ti år som designer i Oslo og Stavanger, inkludert kortere arbeidsopphold i Sverige og Polen. Jeg har prøvd meg som frilanser, konsulent og in-house designer, noe som har gitt meg bred og verdifull erfaring.

    Hvorfor Storebrand?
    Jeg synes finans er et spennende fagfelt, samtidig som jeg kan relatere til Storebrands verdier og drivkraft. Utviklingsmuligheter, spennende arbeidsoppgaver og dyktige kollegaer bidrar videre til et flott arbeidsmiljø, selv med hjemmekontor i disse dager. 

    Hva er bærekraft for deg?
    Bærekraft for meg handler om å være bevisst på eget forbruk og å gjøre fornuftige valg som er bra for både meg selv, de rundt meg og planeten. Ved å designe løsninger som er tilgjengelig og inkluderende for alle, bidrar jeg også til bærekraft via min jobb.

Mohit 528x.jpg

Mohit Kumar Dhir

  • Som finansiell rådgiver jobber jeg i hovedsak med å hjelpe de som er over 55 år med å planlegge pensjonstilværelsen. Disse kundene har et behov for å skjønne hvordan de skal tilpasse seg finansielt når de blir pensjonister. En ting er å vite hva man får i pensjon, men det å bruke denne informasjonen til å optimalisere sin pensjon har vi spesialkompetanse på.

    Da jeg ble ferdig med min bachelor i økonomi og administrasjon, startet jeg som kundekonsulent i Storebrand. Etter ett år tok jeg mastergrad i finans i London. Jeg ønsket en rolle som var relevant etter endt utdanning, og begynte som finansiell rådgiver. Jeg har også vært med på graduateprogrammet «Storebrand Future Impact». Gjennom dette programmet har jeg fått mulighet til å utvikle meg gjennom relasjonsbygging og selvledelse.

    Hvorfor valgte du Storebrand?
    Storebrand har et godt arbeidsmiljø, ambisiøse kolleger og utfordrende arbeidsoppgaver. Det gjør at jeg trives på jobb hver eneste dag. Jeg opplever at det er store karrieremuligheter her. Det motiverer meg, og gjør at jeg utvikler meg hele tiden. Bransjen er også stadig i endring. Det gjør at arbeidsdagen aldri er lik, og det er alltid nye ting å lære.

    Hva er bærekraft for deg?
    Bærekraft handler om å gjøre ting riktig. Det handler om fremtiden: Ikke bare miljø og klima, men også økonomi, sosiale forhold, likestilling og mangfold. Som kapitalforvalter, har vi stor mulighet til å påvirke selskapene vi investerer i. Vi kan også investere mer i de selskapene som faktisk jobber for fremtiden og løser utfordringene verden står overfor.

Aldri en kjedelig dag på jobb

– Det som har gjort at vi har lykkes frem til nå, er ikke det som kommer til å bringe oss videre. Vi har lyst til å være her i 250 år til, og da må blikket rettes fremover, ikke bakover, sier Morgan Simonsen i Storebrand.

Når teamet trumfer

– Man har mye man skulle ha sagt som utvikler hos Storebrand, sier Martin Gjesdal. Konsernet har valgt å gjøre teamene autonome det i digitale innovasjonsarbeidet.


Fant du det du lette etter?