Klagemuligheter
Var ikke avgjørelsen vår som forventet ønsker vi at du tar dette opp direkte med skadebehandler. Har vi gjort en feilvurdering i saken, kan det skyldes en misforståelse eller at vi har gjort en feil i en travel hverdag.
Du gjør dette lettest med å ringe din saksbehandler eller sende oss en melding direkte på skadesaken din for å oppklare. Her er det viktig at du får frem hva du er uenig i og kommer med nye opplysninger som kan ha betydning for saken din.
Flere klagemuligheter
Hvis vi fortsatt ikke kommer til enighet og du ønsker å klage videre kan du gjøre dette på flere måter.
Send klage til vår klageansvarlige
Har du fått helt eller delvis avslag på forsikringsdekningen kan du benytte deg av vår interne klageordning. Klageansvarlig vil se på saken med nye øyne og se saken fra ditt ståsted. Du må her få klart frem hva det er du klager på.
Du kan da alltid sende en klage til: klage.forsikring@storebrand.no
Behandlingstiden er to uker og tar det lenger tid vil du få beskjed.
Husk at sensitive personopplysninger ikke skal sendes i e-post. Om du har behov for å sende dette, logg inn på skadesaken det gjelder og last opp dokumentet der.
Send klage til Finansklagenemda
Hvis du vil at Finansklagenemnda skal behandle saken din, må du i henhold til forsikringsavtaleloven § 8-5 legge frem et krav om nemndbehandling senest innen 6 måneder. Fristen starter fra den dagen du mottar brevet fra Storebrand.
For at Finansklagenemda skal kunne behandle klagen din er det et absolutt krav at du først har forsøkt å løse saken med det finansforetaket du klager inn.
Adressen til Finansklagenemnda er Postboks 53 Skøyen, 0212 Oslo.
Behandlingen hos Finansklagenemda er kostnadsfri. Du finner mer opplysninger på www.finkn.no
Du kan også ta saken til domstolene innenfor samme frist på 6 mnd. Fristen løper ikke mens klagen er til behandling i Storebrand Forsikring.