Klagebehandling i Storebrand
-
Du som klager skal alltid motta tilbakemelding senest fem dager etter at vi har mottatt klagen. I tilbakemeldingen får du informasjon om forventet behandlingstid og kontaktperson.
-
Klagene skal besvares skriftlig innen 15 dager og svaret skal omfatte alle spørsmål du som kunde har reist. I de tilfellene vi ikke klarer å overholde forventet behandlingstid, vil du få skriftlig begrunnelse på hvorfor, og når vi forventer å kunne behandle saken din ferdig.
-
Vi behandler alle klager grundig ved å undersøke relevant informasjon før vi gjør en helhetlig vurdering av saken. I vurderingen identifiserer vi også eventuelle interessekonflikter og gjennomfører tiltak for å unngå eller begrense disse.
-
Hvis du ikke får fullt medhold i klagen din, gir vi deg en skriftlig begrunnelse. Du får også informasjon om muligheten til å stille spørsmål eller klage på avgjørelsen til oss. I tillegg informerer vi om klagemuligheten til Finansklagenemnda og til tilsynsmyndigheter.
Vi skal kommunisere i et vennlig, klart og tydelig språk i tråd med Storebrands språkløfte.
Å lære av kundeklager er viktig for oss. Vi analyserer informasjonen som er mottatt i klagene for å avdekke om klagene skyldes systematiske eller grunnleggende problemer.
Klagemuligheter
Det finnes flere forskjellige måter du kan klage på, avhengig av hva klagen din gjelder.
Slik klager du
Det er ofte lurt å ta en prat med oss før du sender inn en formell klage. Det kan du gjøre via chat eller telefon.
Om du bestemmer deg for å faktisk sende inn en klage, så er det vanligvis best å gjøre det på nettet via skjema laget for formålet.