1. Først bli kunde og bruk oss som din dagligbank
Du må først bli kunde i Storebrand Bank ved å åpne en brukskonto hos oss. Er du allerede kunde hos oss trenger du ikke gjøre dette steget.
Husk å si i fra til arbeidsgiveren din at du har fått ny lønnskonto.
2. Flytt kontoer til oss
Ved hjelp av vår selvbetjeningsløsning kan du enkelt overføre kontoene dine fra andre banker til oss.
Opprett ulike kontoer hos oss for å få full oversikt over sparingen din, enten du har kortsiktige eller langsiktige spareplaner.
3. Har du boliglån?
Flytt boliglånet ditt over til oss for å samle alt på ett sted. Da er det lettere å holde oversikt på din private økonomi.
Ikke nøl med å kontakte våre rådgivere med spørsmål! Se åpningstider for kundesenteret her.
Flytt betalingsavtaler som avtalegiro eller faste betalinger
Det er heldigvis enkelt å flytte avtalegiroer fra din tidligere bank til Storebrand. Se film for fremgangsmåte her
Ofte stilte spørsmål
-
Når du avslutter hele kundeforholdet ditt i din tidligere bank, vil din gamle BankID slutte å fungere.
Derfor anbefaler vi at du bestiller ny BankId før du avslutter ditt kundeforhold helt.
For å bestille BankID hos oss må du være bankkunde hos oss. Når det er på plass kan du bestille ny BankID ved å logge inn i nettbanken og gjøre følgende:
- Logg inn i nettbanken med eksisterende BankID eller nettbankpassord.
- Bestill BankID hos oss ved å trykke på "innstillinger" i menyen til venstre og deretter "BankID". Trykk deretter "Bestill"
-
Logg inn i nettbanken, så kan du opprette kontoer under "Meny" → "Kontoer" → "Opprett konto".
Er du ikke allerede bankkunde hos oss? Da kan du bli kunde her.
-
Du finner prisoversikten over våre kort på side 5 i prislisten vår. Prislisten finner du her.
-
Ja, det har vi! Hos oss kan du bruke Apple pay, Google Pay, eller smartklokker som Garmin, Fitbit eller Apple watch.
På denne siden kan du se en video om hvordan du legger til kontaktløs betaling på enhetene dine.
Trenger du hjelp med å gjøre bankbytte?
For å få hjelp fra våre flinke rådgivere kan du enten starte en chat, eller ringe inn til kundesenteret.