Slik bruker du helseforsikringen
Her finner du informasjon om hvordan du bruker helseforsikringen din eller behandlingsforsikringen som hører til Barneforsikring total.
Last ned Bli frisk-appen
Bruk appen for å
- sende inn henvisning.
- søke om refusjon for behandling.
- bestille fysikalsk behandling.
- se medlemsfordeler og rabattavtaler.
Henvisning
Du kan også sende inn henvisning med elektronisk skadeskjema.
Når ERGO Forsikring har mottatt henvisningen, blir du kontaktet av Helpline med helsepersonell som hjelper deg med alt du trenger. Du er garantert time innen 10 arbeidsdager.
Refusjon av utgifter
Har du allerede vært til behandling, kan du raskt og enkelt søke om refusjon av utgifter i Bli frisk-appen.
Du kan også søke refusjon med elektronisk skadeskjema.
Når blir reiseutgiftene dekket?
Reiseutgiftene blir dekket ved legespesialist og røntgen eller bildediagnostikk når avstanden mellom hjem og behandlingssted er mer enn 150 kilometer.
Reiseutgiftene blir også dekket ved sykehusinnleggelse og operasjon uansett reiselengde.
Du legger enkelt inn utgifter for behandlinger i appen.
Helseforsikringen er levert av ERGO Forsikring
Storebrand er distributør av helseforsikringen. Henvisning og refusjon sendes til ERGO Forsikring.
Barneforsikring total med helseforsikring
Nå er det enklere å bruke forsikringen til barna dine. Når du logger inn i Bli frisk, får du som forsikringstaker automatisk opp avtalen til dine barn under 16 år.
Når barnet fyller 16 år, må barnet selv logge inn med BankID å booke behandling.
Kontakt Helpline
Hverdager 9–15.
NB! Les dette før du sender e-post med vedlegg
Storebrand kan ikke garantere at meldinger som sendes med alminnelig e-post via internett ikke blir kjent for andre. Dette gjelder både emnefelt, tekstinnhold og eventuelle vedlegg. Derfor anbefaler Storebrand at du ikke sender fødselsnummer og/eller sensitive opplysninger via alminnelig e-post.