Dette må du vite om flyttingen
NITO-medlemmer som har NITO Egen Pensjonskonto eller pensjonskapitalbevis i Storebrand, mottar et brev rundt 20. august 2024, med informasjon om overføringen. Selve overføringen vil skje i perioden 21. september til 1. oktober 2024.
Overføringen til Nordea Liv skjer automatisk, og du trenger ikke å foreta deg noe.
Når overføringen er gjennomført vil du motta mer informasjon fra Nordea Liv. Du får full oversikt over pensjonen din i pensjonsappen Nordea Boost. Her får du også blant annet mulighet til å bestille personlig rådgivning.
Har du spørsmål om flyttingen?
Kan jeg beholde min Egen pensjonskonto og mine pensjonskapitalbevis i Storebrand?
Du står fritt til å velge den pensjonsleverandøren du selv ønsker, og kan når som helst flytte din pensjonssparing til selvvalgt leverandør.
Det betyr at dersom du ønsker å velge en annen leverandør enn NITOs samarbeidspartner, kan du til enhver tid kontakte den leverandøren du foretrekker, og få hjelp til flytting.
Midlertidig stenging av mulighet for å etablere NITO Egen pensjonskonto
Mange av NITOs medlemmer har allerede benyttet seg av medlemstilbudet på pensjon og etablert NITO Egen pensjonskonto og flyttet sine Pensjonskapitalbevis til Storebrand.
For å sikre en god overføring for disse medlemmene vil det fra i dag og fram til 1. oktober, dessverre ikke være mulig å etablere eller flytte din pensjonssparing verken hos Storebrand eller Nordea Liv. Vi vil fortløpende oppdatere våre nettsider fram mot 1. oktober.
Har du spørsmål?
Kontakt oss gjerne på telefon 22 31 17 00.
Dette lurer mange NITO-medlemmer på
-
Fram til avtalene dine er overført til Nordea Liv, finner du oversikten over avtalene ved å logge deg inn på storebrand.no eller mobilløsningen Mine Penger.
Når avtalene er overført, kan du logge deg inn på nordealiv.no eller appen Nordea Boost.
-
Du vil få skriftlig informasjon om dette fra Nordea Liv. Du kan selv når som helst endre fondsvalget eller profilvalget.
-
Du har mulighet til å reservere deg mot denne overføringen innen 20. september ved å kontakte Storebrand sitt kundesenter på telefon 22 31 17 00.
-
Nei, din Ekstrapensjon blir værende i Storebrand.
-
Ja, det vil være mulig, med de fondsløsningene og prisene som Nordea Liv tilbyr til alle kunder.
-
Du kan benytte deg av medlemstilbudet fra og med 1. oktober. For å sikre en god overføring av avtalen, vil det fra i dag og fram til 1. oktober dessverre ikke være mulig å etablere eller flytte din pensjonssparing, verken hos Storebrand eller Nordea Liv.
Historisk avkastning er ingen garanti for fremtidig avkastning. Fremtidig avkastning vil blant annet avhenge av markedsutviklingen, forvalterens dyktighet, fondets risikoprofil og forvaltningshonorar. Avkastningen kan bli negativ som følge av kurstap. Det kan være risiko knyttet til investeringer i fondet på grunn av markedsbevegelser, utvikling i valuta, rentenivåer, konjunkturer, bransje- og selskapsspesifikke forhold. Før investering anbefales kunder å sette seg inn i fondets nøkkelinformasjon og prospekt som inneholder nærmere informasjon om fondets egenskaper og kostnader.