Har du blitt utsatt for svindel?
Det første du må gjøre er å ringe banken din. Hvis du er kunde i Storebrand Bank er telefonnummeret +47 915 08880
Å oppleve svindel eller et svindelforsøk kan være en stor psykisk påkjenning, og i slike situasjoner er det avgjørende å handle raskt.
Dette må du gjøre:
1. Kontakt banken din
Mange svindelforsøk kan forhindres eller begrenses ved å reagere raskt. Kontakt banken din for å sperre alle kort og kontoer du mistenker kan være misbrukt. Dette øker sjansen for å stoppe eller spore eventuelle uautoriserte transaksjoner. Husk at du er ansvarlig for å varsle banken så raskt som mulig hvis du opplever noe mistenkelig.
Ring kundesenteret +47 915 08880
2. Kontakt politi
Hvis du er svindlet skal du ringe politiet på 02800 for å rapportere om hendelsen. Sørg for å beholde og dokumentere all relevant kommunikasjon og informasjon som kan tjene som bevis. Det inkluderer skjermbilder, e-poster og annen korrespondanse.
Hvordan unngå svindel
Du kan bli utsatt for bedrageri eller svindel på flere måter. Få gode råd om hvordan du kjenner igjen en falsk e-post eller sms.